she's got a ticket to ride

Helt slut efter helgen, man skulle väl vila upp sig när det var helg eller hur var det? Riktigt rolig utgång i fredags och hamnade till slut på Jagges golv där jag sov gott, direkt till match i lördags, tvärsomnade när jag kom hem och kunde därför inte somna på kvällen. Upp 05.00 igår, öppna på jobb, maassa klydd så jobbade en timme längre än jag skulle = 20 min sen till matchen, match, skjuts till Lund av Ellen, Lina och Johan, restittande, kräftskiva, direkt till jobbet idag, en riktig pissdag på jobb och nu är jag äntligen hemma.

För att utveckla lite. Matcherna då. Spelade ju en match i onsdags också, U-laget mot Lödde som ligger tvåa i serien. En jämn match som slutade 2-2, men vi kunde lika gärna vunnit. Väldigt bra jobbat med tanke på storm och väldig spelarbrist (10,5 st ungefär). U-laget mot Gislöv i lördags var inte lika spännande, ett bottenmöte. Vi vann iallafall med 3-1 och det var huvudsaken, trots att skönspelet från onsdagen kanske uteblev. I söndags mötte vi BK Kick med a-laget, en väldigt tuff match på förhand mot serietvåan (igen) och när vi bara var 13 st kändes det tungt på förhand. Första halvlek spelar vi precis som vi sagt, äckligt disciplinerat och rubbar Kick långa stunder. I andra halvlek faller vi ihop lite men håller ändå uppe matchen bra. Förlust med 4-2 men spelet var påväg i rätt riktning.

Kräftskivan var fantastiskt trevlig och rolig. Mina tjejer alltså, vilka pärlor. Mer eller mindre misslyckade snapsvisor, kryptävling, roliga regler och massa massa prat såklart. Som vanligt och som det ska vara.

(Förresten, det blev bara topparna. Och så bakade vi världens godaste kanel- och vaniljbullar. Mums fillibabba.)

För övrigt saknar jag Johan. Fastän han har flyttat söderut känns det som han är dubbelt så långt borta. Man får så lite fritid över till viktiga saker som Skype när man jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0