but we better run

Dag 04 - min tro
Dag 05 - mitt bästa skämt


Vi kör en dubbel idag igen, dessa är inga långa de heller.

Religionsmässigt är jag inte direkt troende. Kristen, javisst, men inte aktivt direkt och jag tror inte på Gud som en allsmäktig högre makt och vet inte vad jag tycker om den där Jesus egentligen. Tror dock att Gud som tanke är ganska bra för människor, att finna tröst och hopp hos något större. Och så gillar jag traditioner som kyrkobröllop och dop. Inte för själva saken att viga sig inför Gud, utan för traditionen. Det är ju inte bara en kristen tradition längre, det är lite av en svensk tradition också. Som julafton, det är ju också väldigt kristet och folk har julkrubba och hela faderuttan, men det är ju inte det det handlar om längre. Man behöver bara någon bestämd dag varje dag när alla tvingas sätta sig ner tillsammans och umgås och ha det bra.

Angående mitt bästa skämt.. Sagt av en viss Birger Sourander: "Vad är likheten mellan solen och en slips? Båda går ner i väst." Haha, nä, jag vet inte. Har inte så många skämt på lager, är nog mer av en skämtare i stunden eller vad man ska säga. Glimtar till ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0