and then, relief

festen igårkväll var riktigt rolig. mycket skratt och mycket dans, precis som det ska vara. efter mycket möda fick vi (marcus) upp korken på vinflaskan jag och amelie skulle dela på, haha. det var ett äventyr innan vi lyckades. fick bekanta mig med jennys danska kompis lydia också som var jättegullig. en väldigt lyckad kväll helt enkelt.
innan dess skrev jag och amanda två kapitel i vår bok, det börjar arta sig!

vaknade 10 i morse, kissnödig och med världens huvudvärk och en blodig tå (?). fick vara ifred en timme innan mamma kom hem och ville åka och tvätta bilen. sagt och gjort, och två timmar senare var den skinande ren både på insidan och utsidan! gjorde lunch, hämtade ellen, satt vid datorn en stund (som hade världens lagg och loggade in och ut från internet hela tiden) och gick och la mig på soffan framför en film och sov en timme. riktigt skönt. för övrigt har jag varit väldigt huslig idag och diskat och plockat ur diskmaskinen och hängt tvätt. jag kommer bli en bra hemmafru.

jag tänkte idag. just nu känner jag att jag inte vill plugga vidare. jag vill bara strunta i det. fem jävla år, för vadå? visst, för att få göra något som man tycker är roligt och få en vettig lön. men jag känner inte för det. jag vill inte plugga mer, jag är så jävla trött på det. hoppas att det hinner ändra sig under det/de åren jag tar "ledigt". för jag vill vara motiverad. jag vill bli någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0