so just pull the trigger

förkylningen hänger i och jag har även lyckats smitta johan = mysiga hemmadagar (dock rätt mycket kvid och ynk). vi mår båda två bättre idag och har bakat muffins och städat köket. jag har också skrivit på min projektrapport, den är nästan inlämningsbar faktiskt. det känns väldigt skönt, inte så mycket att göra sen (förutom att fixa alla bilder till boken, renskriva&rätta osv). projektarbete är kul fast väldigt jobbigt. kanske hade varit kul om man gjort det oftare och visste lite mer hur det skulle vara.
har inte uppdaterat ordentligt på ett tag, men så har det inte heller hänt så mycket. det gick bra för mig och simon att köra upp, nemas problemas. har vilat mycket och tittar på os - drygt att det går på nätterna dock, kunde gått i sverige istället eller afrika eller någon annanstans med rätt tid så man kunde titta på dagarna nu när man för en gångs skull är ledig. och så blev vi ju sjuka, så efter det har vi verkligen gått på lågvarv. skönt. dock har jag aldrig haft så ont i halsen i hela mitt liv som jag hade igårkväll, det gör jag helst inte om.

jag tror bestämt att johan har blivit sämre igen, han ligger och sover här breve mig. inte bra för honom att baka och städa, han har precis börjat bli sjuk. ska vara en bra flickvän och koka te och ta fram värktabletter. sen ska jag tvinga in honom i duschen med mig haha. höstångesten börjar försvinna för jag har börjat få lite olika jobbsökningsmöjligheter. ska bara skriva cv.. så kom ångesten igen. ångesten över hur det blir med mig och johan däremot, den försvinner inte. det gör den nog aldrig.
jag börjar känna mig tillfreds med att jobba. hoppas jag får tag på något jobb där jag ganska enkelt kan ta ledigt en vecka eller sådär, så jag kan åka utomlands lite också. det hade varit nice. att vara fri.

spanien ska bli väldigt kul ändå. efter min ångestattack tittade jag närmre på kalendern och det var faktiskt bara 3 veckor ("bara") och det har vi klarat förr (=ska klara igen nu fram till påsk). mamma var inte alls sur utan hade bara mycket på jobbet. att vi inte kunde åka en vecka senare berodde på att farfar fyllde 80 så det förstår jag också, det är väl inget man borde missa precis. det lutar åt att familjen berg inklusive malte följer med också, vilket är ett stoort plus. vi ska dessutom stanna en dag längre, och får därmed en dag i barcelona också. det känns riktigt nice, lite storstadspuls och ännu en huvudstad avverkad.

nerräkning till superbowl: 8 dagar!

Kommentarer
Postat av: Jennika

Muffins!! Gott!

Hmm jag borde skriva projektrapporten.... har börjat i alla fall ;)Det är bara så tråkigt :S

2010-02-25 @ 16:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0