and they can shit on your head

det blev bio i torsdags, nämligen avatar. inte i 3D dock, vi orkade inte åka hela vägen till malmö, men vanlig 2D räckte alldeles utmärkt för min del. den första halvtimmen tyckte jag att filmen var plågsam. verkligen plågsam. jag vet inte, men jag mådde verkligen fysiskt dåligt av den. pallade inte med de blåa varelserna, de starka ljuden osv. efter en stund blev det bättre, jag vande mig och tillslut tyckte jag faktiskt den var riktigt bra. alla som någon gång har tittat på film med mig vet att jag inte är särskilt bra på eller förtjust i action eller sci-fi, så ibland blev det lite för mycket, men all in all var det en cool film. man kunde se att de lagt ner mycket pengar på den, väldigt snyggt gjord och vackra miljöer. storyn var väl ingen höjdare, men det höll ändå. måste säga att jag tycker att om man ska se den ska man se den på bio, den är gjord för att vara storslagen och mäktig och det funkar inte i en vanlig liten tv. enligt mig då. en som är mer förtjust i sci-fi och action skulle förmodligen tycka den var bra även på tv.

skolan började igår, en lugn dag med ungefär två lektioner. första lektionen inställd, sen var det kemi och bioteknik och slutligen religion där vi fick plugga till provet på valfri ort - hemma för min del, inte mycket pluggande dock men jag ville njuta av sista helgen med johan.
inte för att vi gjorde många knop. la pussel, åt mat med mamma och pappa, tittade på morden i midsomer (jag listade ut vem "smygaren" var direkt!) och gick och la oss relativt tidigt - låg dock uppe och pratade länge i mörkret, det är så mysigt.

idag har vi däremot varit i full gång. gick upp halv elva, gjorde pastasallad, johan duschade och vid tolv bar det av mot sandby för helgens och säsongens för mig första cup. i gruppen hade vi hyllie ik lag 1, ssif lag 1 och lbk lag 1. första matchen gick mot hyllie - vi spelade i princip som vi skulle och gjorde ganska bra ifrån oss mestadels men fick inte in bollen. 0-0. andra matchen gick mot sandby, även här spelade vi som vi skulle men det var klasskillnad från hyllie, så fort vi gjorde ett ynka misstag var sandby pang på och missade inte sina chanser. 4-0 i nacken. i sista matchen ställdes vi mot lund, och seger var lika med avancemang. vi spelade riktigt bra och alla kämpade till max. lbk fick in ett mål och vi ett, sen hade de flyt när någon missade en passning som gick rakt in i vårat mål. vid det laget tappade vi huvudet och matchen slutade 4-1 till lbk. jag tycker det är synd att många slutar spela bara för man får ett mål i nacken - allt kan hända, särskilt inomhus. kul att vi fick in ett mål tillslut iallafall! imorgon är det cup i köpingebro och vi kommer spela med ungefär samma lag som idag. kanske har vi lärt känna varandras inomhusspel lite bättre och får en lättare grupp imorgon utan div 2-lag, vi hoppas iallafall på a-slutspel.

imorgon ska jag lämna johan också. 9.28 åker han, det känns lite jobbigt att han ska åka på morgonen. särskilt när jag är trött, kommer få ångest om jag somnar för att jag inte utnyttjar våran sista kväll och natt tillsammans till max. två och en halv vecka tills vi ses igen. jag vet att det inte låter länge, men tro mig, det är en hel jävla evighet. i veckan som kommer har jag dock fullt upp med inlämning, redovisning, prov och två cuper under helgen, så då får jag inte så mycket tid att tänka. blir värre sen. fast då kommer ju kemiprovet.. jaja. den som väntar på något gott.

det blåser ute, måste vara minst storm. när mamma och pappa ringer ska jag och johan hämta dom i lund, de har varit på middag. var ingen höjdare att köra innan och nu blåser det ännu mer. jaja, det ska väl gå bra. vi har lagat middag och myst hela kvällen, så härligt. johan hade precis världens största spinga (sticka, spåga - you name it) under tån. typ 1 cm lång, wärk. måste gjort jätteont, stackarn!

nu ska jag återgå till johan och independence day. ingen superfilm verkar det som, får underhålla mig med att störa johan istället :)

Kommentarer
Postat av: Amandaep

Jag visst inte så bra som jag hade hoppats att jag skulle vara. Benny upptog halva sängen och det kändes som om jag hade något i halsen hela tiden så jag kunde inte sova. Sömntabletterna gjorde att jag fick ännu mer huvudvärk osv. Så när jag skulle plugga stängdes nästan ögonen, det var riktigt svårt att hålla dem öppna.. det gjorde nästan ont och de blev helt grusiga liksom. Jag har aldrig varit med om något så hemsk, haha. Aja, jag läste allt en gång. FATTA VAD MYCKET DET ÄR!? Jag kommer aldrig göra detta provet bra, där rök mvg. Jag har lärt mig så pass mycket att jag vet att det inte är katastrof men har man chansen suger det liksom. Oj, jäkligt kommentar. Du behöver inte publisera den, lite onödigt. Ingen pallar läsa den ändå. Vi ses imorgon, jag har bestämt mig för att komma den halvtimmen/"tjugominutrarna" jag kan vara där. Vi snackar mer imorgon <3

2010-01-10 @ 21:52:19
URL: http://projectme.blogg.se/
Postat av: Amandaep

Okej, publiserat. Haha, då är det skitsamma ;)

2010-01-10 @ 21:52:55
URL: http://projectme.blogg.se/
Postat av: Jennika

Vilket lag är det du spelar i? Du bytte väl lag för ett tag sen eller? (Du kanske skrev vilket någonstans i texten men i så fall missade jag det ;))

2010-01-13 @ 00:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0