what a way to make a living

har tittat en hel del på utbildningar idag. just nu är jag mest sugen på civilingenjör i bioteknik. utbildningen finns på chalmers, lth, kth och i umeå. kth går bort direkt. jag har hela tiden sagt att jag inte vill läsa i en för stor stad och det vill jag fortfarande inte. egentligen tycker jag göteborg också är för stort, men umeå är så himla långt bort och jag vet inte om jag vill läsa i lund. praktiskt, men kanske tråkigt. dock blir livet förmodligen ganska annorlunda ändå när man flyttar hemifrån, träffar nya människor och lever studentliv. jag behöver inte oroa mig än. förmodligen börjar jag inte förrän nästa höst.

anledningen till att jag blivit så flitig med bloggandet är att jag skjuter upp pluggandet. igen. religionsprovet ligger och hänger över mig som ett moln, men jag har ingen motivation. ska läsa genom anteckningar idag är målet (det har blivit mindre och mindre varje gång jag tänkt på det, men nu måste jag stoppa deflationen - annars kommer jag ju inte få något gjort), sen har jag både mattelektionen och en lång håla att plugga på imorgon, för att inte tala om eftermiddagen. det ordnar sig.

när jag kom hem idag var jag duktig och sprang, trots att det var mörkt och snöigt. gick in på eniro och mätte upp en lagom lång runda, ungefär 3.6 km blev det. då vi inte har några elljusspår sprang jag runt i byn, på vissa vägar gick det jättebra, på vissa halkade jag mest runt. det var skönt att komma ut iallafall, funderar på att göra detsamma imorgon. får se hur det känns och hur det står till med pluggandet.

AMANDA OCH SALLY (och inessa, fast dig har jag redan pratat med), jag hittade förresten en annan bartenderutbildning, http://www.barskolan.net/, på mallorca. om vi alla börjar spara nu så kör vi på något sånt nästa vår/sommar? fy fan vad nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0