you don't care a bit

1000 bitarspusslet är nästan klart, huset ser ut som det ska igen, alla somnade i vars ett hörn av soffan när vi kollade på film - det är nyårsdagen.

gårdagen blev verkligen lyckad. jag och johan åkte tåg hela dagen, kom hem kvart över fem och raceade igenom matlagning och fix. vid sju-tiden trillade gästerna in. vi åt trerättersmiddag, räk- och romtoast till förrätt, fläskfilé med rödvinssås och hasselbackspotatis till huvudrätt och hallonsorbet till efterrätt. det var en jätterolig kväll, alla var på topp och verkade ha hur kul som helst.

simon, amelie och jenny sov över här, och i morse började städningen. johan fick rensa avloppet i badrumsvasken, simon plockade raketer och glasbitar i trädgården, amelie dammsugade och jag plockade undan och diskade. när simon nyktrat till åkte han och johan och köpte pizza till oss, satt finfint! lagt pussel och eldat brasa har vi också gjort idag. mysigt. på eftermiddagen åkte de hem och jag, johan och familjen satte oss och kollade på trollkarlen från oz (sov). ikväll blir det pasta och monopol, och imorgon ska jag, johan, ellen och hela familjen berg åka till halmstad och hälsa på farmor och farfar och äta god mat och njuta av livet.

hoppas ni alla hade en lika bra kväll som jag hade, och GOTT NYTT ÅR! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0