I wanna be a billionaire so fucking bad

Nu har jag delat ut tidningar en vecka. Det har gått väldigt bra faktiskt, tre helt felfria nätter och bara någon miss de andra dagarna, inga fler veckotidningsmissar än den första dagen. Rundan går numera på ca 2.5 h. Helt okej. Det är till och med ganska trevligt att dela ut tidningar. När man väl är uppe och det börjar ljusna lite (innan dess är det ganska läskigt, när jag väl kommer på att jag är mörkrädd vilket jag börjat inse de senaste dagarna) är det jätteskönt att vara ute och gå helt ensam i världen. På dagarna är det däremot fruktansvärt, eller kanske framförallt kvällarna. Jag hatar att gå och lägga mig tidigt, när alla andra sitter uppe och tittar på tv eller film eller något. Jag gillar ju kvällar. Det går inte att vara vaken ända tills jag ska dela ut tidningarna heller - dels sover jag till två dagen efter och är fortfarande trött när jag vaknar, dels jobbar jag ju på Mormors ett par dagar i veckan. Denna veckan ska jag jobba halv elva till sju tisdag torsdag och fredag och elva till fyra på söndag, så det blir tidiga kvällar. Så jäkla tråkigt.

Tråkigt att läsa om jobbet, men det är det enda jag gör känns det som. Jobbar och sover. Idag var vi i Ystad en stund och skulle vara på stranden men det var så kallt och blåsigt att vi fick åka hem igen. Damn. Imorgon fyller Simon år så vi ska på födelsedagsmiddag, mysigt. Mamma och pappa lämnar huset också så jag och Johan blir själva till onsdag, ska också bli jätteskönt, även om jag inte ska vara hemma så mycket.

På lördag ska vi på 50årskalas i Halmstad, det ska bli roligt. Tråkigt är dock att jag missar alla träningar + träningslägret denna veckan pga allt jobb och dylikt. Veckan skulle vi egentligen fira min födelsedag under en av träningsdagarna men det har jag iallafall ställt in, eller snarare flyttat. Jag är trött på att jobba. 26 tidningsnätter kvar.

Kommentarer
Postat av: Amandaep

You can do it, i believe in you! Snart kommer du kanske till och med uppskatta alla sidor som jobbet har att erbjuda. Hade inte det varit något? ;)

2010-07-22 @ 08:04:38
Postat av: Jennika

Hoppas att det går bra med jobbandet =)

2010-07-23 @ 10:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0