inte nåt så fjuttigt som en morgon och en dag

alltså jag blir knäpp på alla som säger att det är vår. visst, det är underbart fint väder, men det ÄR inte vår när det är ca 3 grader ute + blåser vilket gör att det känns som -10. superoptimisterna på spyken sitter redan inne på skolgården och inbillar sig att det är varmt, i själva verket drar de förmodligen bara på sig urinvägsinfektion.

okej, slut på bittra tilda. har fått pluggat mycket fysik i skolan idag på lektionen och hålor och så, så har inte behövt plugga något sen jag kom hem - skönt. kommer nog inte göra det heller, eventuellt kolla genom någon gammal labb kanske.

efter skolan var jag barnvakt. förra veckan var de båda två väldigt gnälliga och trötta, men tills idag hade de piggat på sig. elise har varit sjuk i helgen men idag var hon tillbaka i toppform. hon är två år och har precis lärt sig luras på riktigt, eller vad man ska säga. innan har det varit lite så, "tilda bara så du vet så gör jag inget i köket nu!" (okej, hon pratar inte fullt så bra, men ungefär den kontentan iallafall) men nu luras hon riktigt fiffigt, så det har hon roat sig med idag. det har varit kul, jag gick ju på det mesta så det var perfekt. det tyckte iallafall hon. hon är iallafall väldigt söt, och johannes också.

blev ingen träning för mig idag, vaknade med ont i halsen och tänkte att det är dumt att utmana ödet. hoppas på att vara återställd i hals och vad imorgon. då är det fruktade fysikprovet. jag har fortfarande en dålig magkänsla, trots att jag fick hjälp med de sakerna jag har problem med idag. på eftermiddagen ska vi fixa pass + köpa present till maria och på kvällen hoppas jag på träning. blir nog bra dethär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0