so I don't look back, still I'm dying with every step I take

denna veckan är det naturvetardagar på lunds universitet med föreläsningar och shower för högstadie- och gymnasieelver. idag var vi på två föreläsningar. den ena handlade, passande nog om.. bambadam: RÖNTGEN! been there done that och jag hade hört i princip allt han pratade om förr. det var dock en trevlig föreläsning och en trevlig föreläsare så det var helt okej. nästa föreläsning handlade om genterapi av cancer. intressant föreläsning men föreläsaren hade ingen kul röst, så det var svårt att behålla fokus. fick dock lära mig att bara 2 av 1800 som får hjärncancer överlever, riktigt obehagligt. det tänker jag inte få iallafall.
efter föreläsningarna gick jag och inessa och åt baguette på brunius, var inte taggad på gul fiskgryta med gröna bitar. det var gott och trevligt. på esv började vi spela en ny låt, Alphabeat – Fascination. det gick riktigt bra, och var riktigt kul. skönt!

efter skolan träffade jag malin, det var längesen och vi hade massvis att prata om. vi pratade om våren, sommaren och hösten. och massa annat såklart. men påtal om sommar/höst kom vi att prata om jobb, och jag bestämde mig för att ta tag i mig själv och skriva ett cv. malin var snäll och skickade sitt så jag hade en mall att gå efter, och nu är mitt klart. eller ja, mamma ska titta på det imorgon men förutom det! känns härligt, ska börja söka jobb inför sommaren och hösten nu tänkte jag.

slänger in en härlig sommarbild på mig och johan från peace and love också. har inte lagt märke till den innan, men johan är ju så himla söt. han ser verkligen kär ut :)


Kommentarer
Postat av: Jennika

Ska nog också satsa på att låta bli att få cancer i hjärnan ;)

Skolmaten var inte så överdrivet god... baguette låter godare =)

2010-03-11 @ 00:08:05
Postat av: Lina

vad söööta ni är tillsammans! :)

2010-03-11 @ 07:57:23
URL: http://ellen-andre.blogspot.com
Postat av: maliiin

mh , det var mysipys tildis ! får vi göra om snart igen tkr jag :) skönt att kunna hjälpa till hihih :*

2010-03-14 @ 18:42:46
URL: http://ciih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0