ammunitionen tog slut till sist

Efter många om och men bestämde jag mig för att trots allt åka till Lödde och titta på matchen i morse i min ensamhet. När jag skulle köra på motorvägen visade sig den vara avstängd. Jahapp.. Resan som skulle tagit ca 25 min tog 1 timme och 10 minuter, följdaktligen missade jag hela första halvlek. Men lika glad för det var jag, för bland annat Lina och lilla Ellen var där och tittade. Eller ja, Ellen käkade mest, både gräs och Linas solglasögon. Gott! Matchen förlorades efter en riktig kämparinsats från Hardeberga. 11 spelare varav två skadade sig under andra halvlek är inte de bästa förutsättningarna, trots det kämpade alla på riktigt bra. Bilden har jag lånat från Ellens blogg.


När jag kom hem från matchen pluggade jag lite bioteknik, men ack vad det är svårt att komma igång. Det där med att läsa till prov är inte min grej, tacka vet jag uppgifter! Ska aldrig mer klaga när jag har fysik eller matteprov. Iallafall inte på att det är svårt att plugga, för det är bara att göra. Biotekniken är ju helt hopplös. På matchen tejpade Andreas mig, så jag var ute och sprang ikväll och det kändes faktiskt bra - i foten iallafall. Flåset ska vi inte prata om...

Imorgon ska jag frukostfika med Jenny, ha fysik där Inessa ska dela med sig av massa skvaller (WOHO!) och slutligen ska jag ha det där jäkla provet. På eftermiddagen ska jag barnvakta de små och på kvällen möte om fotbollslekis, sen ska jag och mamma fixa studentinbjudningarna. Och så ska jag plugga ikapp det där fysikkapitlet jag inte gjorde denna veckan (fuck, ligger redan back i planeringen).

Haha jag avslutar med en kul händelse som Ellen berättade om idag. Det knackade på dörren när Ellen var ensam hemma och stod i underkläder och sminkade sig. Hon svor för sig själv, innan hon gick ut och stack ut huvudet genom en springa i dörren.
Främling: Hej, bor Lasernas här?
Ellen: Hej, nä tyvärr, de bor två hus åt det hållet (pekar).
Främling: Är du säker?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag fattade inte det roliga med den historian på slutet. Du berättade den dåligt. Du får berätta den i verkligheten istället så kanske jag förstår bättre. Jag var ju tvungen att svara på din kommentar annars dog jag, skrev du. Men jag ska iaf jobba på Öland med något, vad vet jag inte riktigt än =) kanske som frisör, kanske som servitris, kanske som butiksbiträde. Har lite olika alternativ! Hoppas klippningen känns bra, jag har kommit på en ny idé till en uppsättning till din bal förresten. Det är typ samma som du vill ha, så ingen större ändring :) puss!

2010-05-02 @ 23:04:11
Postat av: Emma

Nej Tilda, jag håller med personen ovan. Jag förstod verkligen inte det roliga i historien?

2010-05-08 @ 23:28:14
URL: http://910525.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0