it's bringing me down, I know


En halvsunkig (helsunkig, nämligen printscreenad från en film som en misslyckad turist råkade göra istället för att fota oss) bild från peace and love förra året. CAMP HUND!

Jag har förmodligen haft världens bästa dag idag. Eller en jäkligt bra iallafall. Började med esv, jag, Birger, Sally och Jeppe satt och pratade om annat hela lektionen. Därefter följde en låång håla där jag, Sally och Inessa solade, sen gick jag och Sally och mötte Amanda och gick till ungdomsmottagningen - äntligen har jag lyckats fixa nytt p-piller-recept. Dessutom ringde jag optikern så nya linser är beställda. Brännan börjar faktiskt synas nu och jag börjar bli riktigt brun för att vara jag.
Efter hålan fick vi världens godaste knäckchokladmuffins på matten. Efter det gick jag hem, hade blandat ihop veckorna och tackat ja till barnvakt för jag trodde att biotekniken var inställd men det var den inte tydligen. Hur som helst, jag och Jagge åkte buss till Dalby och sen cyklade jag och hämtade barnen. Jag bestämde mig för att inte utmana ödet och försöka leka med risk för att förstöra mitt goda humör, utan satte på en film och sov en stund i soffan medan de tittade. När filmen var slut skulle de äta, vilket ledde till diverse problem, men det gick bra till slut.
När mamman äntligen kom hem cyklade jag hem, åt middag och stack iväg till träningen. Det var återigen en fantastiskt rolig träning, det är såna här kvällar som får mig att komma ihåg varför jag håller på med fotboll. En träning är riktigt bra när det är roligt att träna även om det inte går bra. Idag gick det inte bra hela tiden men det var ändå roligt rakt igenom, och det är så skönt. Om jag inte hade tänkt på det hade jag inte ens kommit ihåg att det blåste halvstorm. Det börjar kännas som en nytändning, underbart!

När jag kom hem hoppade mamma på mig angående sommaren och var jag och Johan ska bo osv. Jag misstolkade henne och blev asförbannad och satt och tjurade. Till slut konfronterade pappa mig om saken vilket ledde till att jag totalkraschade, vilket nog var välbehövligt, för nu mår jag bättre. Hon hade inte menat alls det jag trodde och vi kom fram till lite olika lösningar. Det känns bra.

Imorgon ska jag först på möte hos Tidningsbärarna 09.00, jag vet inte riktigt om det är intervju eller om jag bara ska få information osv så det ska bli spännande. Klockan 13.00 är det fixardag med klassen, vi ska måla lakan osv. 15.00 ska jag provjobba på Mormors bageri på Botulfsplatsen (JA! Jag fick provjobb, betalt dessutom!). Det ska bli riktigt kul, det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig att fortsätta med till hösten också, vilket är perfekt.
16 dagar till studenten, 9 till balen. Nu känner jag att jag är redo för sommarlov och livet och allt som hör till, och det känns underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0