I see you standing there like an angel and I say: baby, I must be dead

Häromhelgen när Johan och jag låg i sängen och tittade på en John Mayer-konsert (närmare bestämt Where the light is) kom denna låten, vilket osökt fick mig att tänka på Jens Lekman. Varför?? Tänkte jag - tills jag kom det. Friday night at the drive-in bingo, misstänkt lik slinga!
Självklart var jag tvungen att gå till botten med det här. Jag kom fram till det tråkiga men inte helt otippade svaret att det förmodligen är Jens Lekman som inspirerats av John Mayer och inte tvärt om (the Heart of life är skriven 2006 och Friday night at the drive-in bingo 2007), hade ju varit RÄTT coolt om John Mayer, världsartisten, hade blivit inspirerad av en svensk. All info är i och för sig hämtad från wiki, så det behöver ju inte vara rätt..

När vi ändå pratar Jens Lekman så tipsar jag er även om att lyssna på den här godbiten, den har världens gulligaste text tror jag.

Blood sprayed on the kitchen sink,
"what's this?" I had time to think.
I see the tip of my index finger,
my mind is slowly creating a link.
From your mouth speaks your lovely voice
the best comments I've ever heard
"Oh honey, you've cut off your finger - I bet thats gotta hurt
!"
you put your arms me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0