oh oh, what are you waiting for?

GALEN helg. Jag har inte suttit ner många sekunder, det är ett som är säkert. I fredags jobbade jag morgon på jobbet, sen på eftermiddagen gick jag bort till Lunds med Sally för att jobba på Novischfesten för Ville, som är sexmästare. Vi sju som jobbade gjorde tillsammans förrätt (grön ärtsoppa med champagne, fläsk och äpplen), huvudrätt (lammkött ofc, med potatispuffar och sås) och efterrätt (crème brulée) till drygt 80 personer. Det var verkligen jättejättekul. Mina arbetsuppgifter var efterrätt, hacka äpplen och rulla potatispuffar, och förstås hjälpa till med uppläggningen på fat. Och så den eviga disken. Men ett riktigt glatt gäng och en sjukt rolig kväll!
Efter att ha jobbat totalt 17 timmar på en dag tvärsomnade jag när jag kom hem, och vaknade igår upp för lite mer jobb, denna gången på vanliga jobbet. Elva till halv fem, och tack vare/på grund av det fina vädret var det sjukt mycket folk på stan så det var kaos. På kvällen hjälpte jag en familjekompis i byn på en middag och tjänade in lite extraslantar.
Denna dagen bjöd på.. fanfar.. jobb! Först öppning och sen begav jag mig till Lunds igen för att jobba brunch för Rasmus. Det var också kul, mycket lugnare än i fredags. Kul att träffa Rasmus, Inessa och Jeppe också, och förstås de nya jag lärde känna. Efter brunchen begav jag mig en snabbis till Gerda och efter det gick jag på kören för första gången. Det var svårt att få tummarna ur röven, men väl där var det jättekul! Har saknat att sjunga och allt vad det innebär.

Veckan som kommer bjuder läkarbesök, träning, fikor, utgångar och LÖNING! Gotta love it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0