hela världen är min

Efter en långhelg i Dalarna är jag ungefär så utvilad och fylld av kärlek som jag önskat.

Jag har också jobbat mina sista dagar på Mormors, fylld av glädje och vemod gick jag hem 14.15 i onsdags. Eller hem gick jag inte. Jag gick till Kattes utspark och firade Jenny, Clara och Gustav. Jag kan ju säga att jag längtar tillbaka. På kvällen firade vi Jenny rejält, först hemma i Dalby och sen fortsatte vi med en galen natt på Tegnérs. När jag kom hem var jag genomblöt av regn och hade totalköttat min vänstra stortå. Tur att jag skulle till Johan, han pysslade om både mig och tån.

Under helgen har vi gjort ungefär så lite som man bör när man har sommarlov. SOMMARLOV! Jag har sommarlov. Jag visste nog att det inte skulle bli det sista. Eller är detta kanske vad man kallar semester? Jag är iallafall "mellan jobb". Och jag är jävligt ledig.

Jag kom hem sent igårkväll och idag har jag akutfixat allt det sista, bland annat packat om, dränkt ( :(:( ) min orkidé (jag glömde ta upp den ur vattenbadet innan jag åkte hem från lägenheten), ringt Maria så hon kunde hålla mig sällskap och hjälpa mig att diska, slängt mögliga sopor, varit på fotbehandling och hjälpt mamma fånga in lillhästen och klappa lite på honom. Imorgon åker vi till Kreta. Snabba vändningar!

Mitt vanliga mobilnummer är numera tillbaka för övrigt. För er som saknat det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0