alla frågetecken slätas ut

På Amandas begäran kommer här mitt veckoliga inlägg på bloggen! Förra veckan var lite inrutad, som så många gånger förr.

Jobb och träning måndag, en ovanligt rolig dag på jobb och sen träningsmatch på tisdagen (vi vände och vann med 3-2, woho!), ledig onsdag, hade långfika med Inessa och på kvällen käkade jag, Amanda, Birger, Jeppe och Linnea 4-rättersmiddag (fint ska det vara!) och spelade rappakalja (jag vann), mycket trevligt!

Sen var det dags att jobba igen på torsdagen, och på kvällen skulle jag och Sally på tacksittning för att vi jobbade för Ville på Novischfesten. Efter många om och men bestämde vi oss för att gå och det var vi väldigt glada för! En supertrevlig kväll som började med förfest på NH4, fortsatte med sittning på Penthouse (där vi blev bjudna på bland annat asgod pannacotta), mellanfest på Villes rum med Inessa och avslutades med klubb på Penthouse. En kul och lagom kväll!

På natten sov jag hos Sally, och vid elva-tiden begav jag mig in till stan för en brunch med Johanna. Det var verkligen år och dar sen sist, men så himla himla mysigt att ses, tänk att man inte setts på 2 år och det är ändå som om man sågs igår. Det ska vi försöka få att bli av oftare! Efter en snabbvända hem bar det in till stan igen för fix och förfest hos Jeppe. Tjänstemannafest stod på schemat, med tema trilogi. Efter många om och men blev jag.. bambadadam.. Barbie! (Jag vet, inte det första man tänker på, men hon går in under temat genom att vara med i Toy Story 3 - en trilogi. (Jag vet, igen. Asnöjd när jag/Ellen kom på Toy Story!)). Började igen med förfest på NH4 efter Jeppe, galen sittning på Playground, mellanfest och sen tog det slut för min del. Sov några timmar och vaknade lagom till nattamaten och sista bussen hem till Sally! Ändå en väldigt kul och galen kväll.

Tidigt i lördags åkte jag till Johan (jag ångrar varje gång jag ska åka tidigt att jag följde med ut, ändå gör jag det om och om igen) och efter 2 timmars försening, en buss mellan varberg och göteborg och riktigt mycket åksjuka kom jag äntligen fram till Johan. Fruktansvärt skönt, i dubbel bemärkelse. Vi hade inte setts på tre veckor, så vi gjorde inte många knop mer än att ligga i soffan och ha det mysigt hela helgen. Hade finmiddag igår med räkor och vin, och tittade på 127 timmar och Trassel. Båda bra filmer och jag höll mig vaken nästan hela! F.ö. firar vi 31 månader idag (om det är något särskilt att fira egentligen). En väldigt härlig och välbehövlig lugn och skön helg iallafall!

Imorgon är det semledagen (fettisdagen för dom som vill det) och jag ska börja 1.5 h tidigare för att stå och göra semlor innan jag ska börja. Fast får gå tidigare också så det är inte fy skam. Däremot är det fy skam att en av mina kollegor gått och pajat knäet = blivit sjukskriven åtminstone 3 veckor = jag kommer antagligen få jobba som en galning de närmsta veckorna. Men man får tänka på pengarna. Efter jobbet ska jag fika hos Birger med honom, Amanda och Jeppe. Kanske Lisa också, man kan ju alltid hoppas!


För att det inte ska bli så tråkigt ska ni få se en bild också. Från studenten, den ger mig sommarkänslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0