just to be with you is giving me the best days of my life

Det är väldigt väldigt kallt och blåsigt ute. När jag vaknade i morse lyste solen in på mig genom gardinen trots att klockan bara var 06:20 (!!) och jag hörde fågelkvitter. Då tänkte jag: "Ah, nu är det vår, dags för skinnjacka idag då!" När jag kom ner i köket såg jag stormen ute och termometern stod på -1.8 C. Behöver jag nämna att jag inte tog skinnjackan? Jag tror bestämt inte att våren är riktigt redo än.

Jag blev aldrig ledig igår, Marie hade blivit sjuk så jag fick rycka in i sista sekund. Inte helt nöjd med det nej, men vad gör man inte för jobbet. Fixade mig ledigt några timmar imorgon istället, så då ska jag förhoppningsvis släpa med gänget på fika! Sen kommer ju Johan också. Åh, så skönt det ska bli. Långledig fredag lördag och söndag också, helt okej.

På lördag ska vi jobba på Finnfesten! Det är en stor bal som Lunds anordnar på AF-borgen varje vår. Ska bli jättespännande faktiskt, alltid kul att titta på fina klänningar osv! Och så ska jag för första gången framträda med kören, ska också bli jättespännande. Är redan lite nervös faktiskt.

Haha en kul sak som hände innan. Jag skulle hämta Ellen vid bussen, och så var jag lite sugen på ostbågar. Konversationen löd som följer:
E: Hejhej, jag är i Dalby fem i halv!
T: Okej, är inte du lite sugen på ostbågar?
E: Jo jag köper med mig från Konsum.
T: Topp!
Sen fick jag lite dåligt samvete..
T: Bara du inte köper en för stor påse.
E: Det finns nog inte så mycket att välja på på Konsum...
T: Okej. Om det inte finns någon som är mindre än 300 g så är det inte meningen att vi ska äta ostbågaridag.
Ellen Claeson kommer hem med en 250 g-påse. Det är min syster det.

Och nu - bacontime!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0