how terribly strange to be seventy

Jag har numera ett förstahandskontrakt på en liten lägenhet på Östra Vallgatan från och med 15 maj, ett sommarjobb som receptionist på en mäklarbyrå, en jobbintervju som privatlärare på tisdag och imorgon ska jag klippa mig. Snacka om att livet tog tag i sig själv utan att jag gjorde någonting. Det är väl skönt när det händer, det är inte alltför ofta.

Igår var det Valborg, denna överskattade högtid. Vi hade match klockan ett, så dagen startade med frukost hemma och sen samling halv tolv. Vi spelade inte som gudinnor precis, men gjorde jobbet och hade förtjänat en seger. Slutade 1-1 efter att de reducerat i ungefär 88e minuten, och jag har aldrig mött ett så fult lag förr. Det är obehagligt att spela när motståndarna inte visar någon respekt för regler eller sina motståndare.
När jag kom in till stan var jag på måttligt dåligt humör. Var en tanke ifrån att stanna hemma och strunta i alltihop, men till slut kom jag iväg, och det är jag väldigt glad för såhär i efterhand. Jag cyklade iväg till Östgöta nation och mötte upp de andra, käkade lite och tittade på deras liveband. Sen stack vi och handlade hem till kvällsmat och begav oss till Birgers mamma och satt och snackade skit innan vi lagade mat och åt. Vid nio-tiden gav vi oss iväg till Linnea för förfest, och sen var det klubb på ÖGs igen. Riktigt roligt, bra DJ, lagom mycket folk, och alla var på topp. Grymt helt enkelt.
I morse vaknade jag vid halv tio och låg kvar i sängen en timme innan jag cyklade iväg till Lunds och jobbade för Ville på första maj-lunchen. Jättetrevligt, ett glatt gäng, och gästerna verkade nöjda med maten.

Denna veckan bjuder som sagt på klippning och intervju, även jobb, träning, Spyx, en och annan fika och på fredag ska jag äntligen åka till Johan. Jag längtar ihjäl mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0