jag tror, om vi går genom livet, att allt det bästa inte hänt än

Just idag känner jag mig väldigt ensam, för första gången sen jag flyttade hemifrån. Om det är för att Johan har åkt hem vet jag inte, men jag har väl mina aningar. Jag har haft en fantastisk helg. I torsdags fikade jag och Amanda på balkongen och njöt av vädret och gjorde lite välbehövlig catching up. På kvällen skippade jag träningen och hämtade Johan vid tåget, sen gick vi hem till Sally och käkade kvällsmat med henne och Birger. När vi kom hem tittade vi på Mästarnas Mästare och jag somnade i soffan, som vanligt. Precis som det ska vara.
I fredags handlade vi presenter till Jeppe, en blinkande mohawkfrisyr, blinkande, spelande födelsedagsglasögon och en flaska gott rosé. När de var inhandlade träffade vi mamma och Ellen och käkade lunch och gick en vända på stan. På kvällen tog vi en liten after work med Birger och Amanda innan vi gick hem och lagade mat. Sen satt vi på balkongen invirade i filtar och drack vin, tittade på solnedgången över taken och pratade inpå småtimmarna. Jag tror det är sånt som kallas ett moment.


Amandas bild från Myntha.

I lördags låg vi i Botan och solade hela dagen (ja, efter att vi vaknat vid lunch då..). På kvällen kom Sally förbi och plockade upp oss och hon och Johan cyklade ut till Jeppe på 20-årsmiddag och jag promenerade bort till Mediterranean för middag med tjejerna på jobbet. Så himla mysigt! Världens bästa gäng. Efter tre-rätters gick hälften av oss vidare till Myntha och tog en öl. Mina jobbtjejer är verkligen guld! Strax innan midnatt mötte jag upp Jeppe-gänget och vi körde en utgång på Lunds. Halvtrist slut på en annars jättekul kväll.

Idag sov vi läänge och låg och drog oss i sängen halva dagen. Tittade lite mer på mästarnas mästare och vips skulle vi laga mat och sen åkte Johan hem. Trist. Under tiden vi lagade mat började det mullra och blixtra, och precis när vi kom fram till stationen öppnade sig himlen. Jag var GANSKA blöt när jag kom fram till gymmet, för att inte tala om vad jag var när jag kom hem. Ikväll har jag diskat och städat och bytt lakan så nu är här som nytt. Skönt!

Och nu sitter jag här och känner mig ensam. Det går över tills imorgon. Jag gillar att leva vuxenliv. För det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0