I saw sparks

Jag hade haft en sån där grym dag. Vaknade och kände mig utvilad, sprang en runda innan skolan, tog det väääldigt lugnt och åt frukost hur länge som helst, cyklade till skolan, svarade rätt på fysiken, satt i solen och njöt på lunchen, hängde med helt okej på matten och medtek-övningen, fikade med mysklassen+Amanda och avslutade med att baka kanelbullar och plugga med Amanda och Emanuel. Fram tills dess flöt dagen på i en perfekt takt och var på riktigt bra humör.

När jag skulle cykla hem från Emanuel började jag få ont i magen av all deg jag ätit (ja, jag vet mamma, pappa, farmor, Johan och alla andra som säger att man inte ska äta deg MEN DET ÄR JU GOTT) plus att jag drack mjölk till de färdiga bullarna, vilket min mage helt har vant sig av med eftersom jag egentligen inte är så förtjust i mjölk.
Hur som helst, jag cyklade hem och hade världens magknip, och när jag nästan äntligen var hemma stod det en bil på trottoaren. Eftersom jag inte orkar hoppa av cykeln för att gå upp för trottoarkanten sen cyklar jag alltid sista lilla biten på trottoaren (ja, jag vet, igen), och idag stod det en bil MITT på trottoaren så att man knappt kom förbi vid en av portarna (som var öppen). När jag med nöd och näppe tagit mig förbi hörde jag en arg tant skrika bakom mig:
- HÖRRU, DET HÄR ÄR FAKTISKT INGEN CYKELVÄG!!!
Blev så fruktansvärt irriterad, nä, det är ingen cykelväg, men ingen parkeringsplats heller sist jag tittade efter! Klockan var tio på kvällen, jag störde ingen och hon hade ju gjort exakt lika mycket fel som jag om inte värre.
Haha, hatar mig själv för att jag blir så irriterad också.

Hade en supermysig helg med världens bästa Johan också, och en härlig roadtrip upp och ner med Emanuel & Erik och co :) och Legally Blonde var att rekommendera! Riktig feel good och härligt blonde-girl-power. Fantastisk musikalisk ensemble också, jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0