If this world makes you crazy and you've taken all you can bear, you call me up because you know I'll be there

Jag har fortfarande inte skaffat hemförsäkring. Det känns knappt lönt nu, planerar att flytta när jag får något större och det borde inte dröja alltför länge. Till jul kanske.

Denna veckan upplever jag min första tentaperiod. Det är jättemysigt!! Sitta i Edekvata hela dagarna och bara mysa och plugga. Att plugga är faktiskt ett väldigt kul sätt att umgås. Otvunget på något sätt. Det är klart att det inte är kul hela tiden förstås, men det finns alltid någon att fråga när det inte går bra. Denna perioden har vi bara en tenta också, endim A1 imorgon 14-19 på Victoriastadion. Kan tänka mig att jultentaperioden inte blir fullt så mysig, när vi har en dugga och två tentor, varav den ena dessutom är i fysik. Jaja. Det löser sig.

Jag trivs grymt bra med livet just nu. Det känns verkligen som jag hittat helt rätt utbildning. Klassen är fantastisk. Lagar faktiskt riktigt god mat också, tro det eller ej! Inte så varierad kost kanske men god. Bäst just nu är pasta med pesto-, bacon- och creme fraiche-sås. Bara att steka bacon, sen hälla på creme fraiche och bacon och låta det puttra en stund, sen är det klart. Väldigt mycket pasta blir det, särskilt när jag inte har någon ugn, men det är gott. Igårkväll visade jag upp mina kockfärdigheter hos Matilda och gjorde lövbiffsbörsar med brieost i. Blev riktigt gott! De andra var mäkta imponerade haha.


Dagens tips 1: köp inte coop extras tandkräm. Den må vara billig men den smakar därefter. Värt att lägga en tia extra.
Dagens tips 2: lyssna på Ane Brun – True Colors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0