Att allt det bästa inte hänt än

Som jag skriver ungefär varje gång jag kommer tillbaka hit - I'm back. Antagligen dröjer det väl ett år till nästa gång igen, men då har jag förhoppningsvis mer än någonsin att skriva om. Då påbörjar jag mitt livs hittills största äventyr - en utbytestermin i Australien. Jag har fortfarande inte fattat att jag ska åka, och det känns i ärlighetens namn ganska skönt. 
 
Sedan sist har det hänt så otroligt mycket så det är svårt att få med allt utan att skriva en hel roman. Jag har träffat och blivit sambo med världens bästa Erik. På det där valmötet jag skrev om blev jag vald till Phös, och hade ett helt underbart år där ALLT handlade om nollning och de fyra fantastiska personerna jag gjorde det med. För att inte tala om alla fantastiska, underbara nollor vi fick vara med och välkomna till sektionen. E-nollning 2013, Västern-nollning, det var lika bra som det låter. Min syster och mina små tvillingkusiner har tagit studenten (uppenbarligen inte så små som jag tror), och Ellen jobbar i Frankrike, vilket känns helt sjukt. 
 
Just nu kretsar mycket kring utbytet. Alla som ska åka till hösten håller på med ansökan, jag glider med och försöker lära mig så mycket jag kan av deras jobb, så att det blir smidigt för mig till hösten när det är min tur. Erik ska också åka. Till Kanada. Det är en annan sak som känns helt sjuk. Andra sidan jorden, i sex månader. Han sover när jag är vaken och tvärt om. Jaja, det är långt kvar. Skönt som sagt att jag inte fattat det än.
 
Annars i vardagen varvas räkneuppgifter med kandidatarbete, OS, fotbollsträningar och Korpen. Snart har jag en "bachelor of biomedical engineering". Mycket som är sjukt just nu alltså! Snart börjar arbetet inför Lundakarnevalen också, jag ska vara med i "Krog Undervatten" som är ett av de stora mattälten på området. Kickoff nästa helg, kommer nog bli riktigt kul! 
 
Jag ska försöka bli bättre på detta. Det är kul att skriva ibland! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mandis

Gisses Tildis, här tar det fart men det ska bli så spännande att höra om dina nya äventyr. Det kommer gå snabbt och det kommer förhoppningsvis vara fylld med roliga saker. Vilken erfarenhet! Vi ses till helgen, längtar! puss å kram

2014-04-14 @ 23:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0